dinsdag 14 juli 2015

Gelezen: De draad van de spin: Laura Lippman


Genre: thriller
Jaar: 2009
Achterflaptekst: Uit ervaring weer privédetective Tess Monaghan  dat haar klanten zelden eerlijk of betrouwbaar zijn. Wanneer modelvader Mark Rubin haar hulp inschakelt bij de plotselinge verdwijning van zijn vrouw Natalie en hun drie jonge kinderen komt Tess dan ook voor een dilemma te staan.
Moet ze Rubin op zijn woord geloven wanneer hij haar vertelt dat hun leven op alle vlakken perfect en smetteloos was? Waarom verliet Natalie dan van het ene op het andere moment haar prachtige huis en haar vertrouwde omgeving?
Tess komt erachter dat Natalie kriskras het land doorreist met een mysterieuze gewelddadige man. Een nieuw mysterie vraagt om haar eigenzinnige aanpak.

Mijn mening: Ik vond het verhaal erg moeilijk om in te komen. Opnieuw stuitte ik met name in het begin op wat warrige situaties waarin ik niet kon inschatten of ze in het hoofd van de hoofdpersoon zaten of dat het een huidige beleving was.
Mij kon het bijvoorbeeld niet zo boeien welke restaurants zij goed vond om te eten. Of wat ze telkens bestelde. Echter het gegeven van het verhaal kwam wel goed uit de verf. De vrouw en de kinderen, die verdwenen waren liepen in het verhaal mee. Daarin wist de lezer wel waar de moeder en de kinderen zich bevonden. Ik moet zeggen dat ik de plot verrassend vond. Opnieuw erg leuke dialogen en het privéleven van Tess werd ook weer meegenomen. Daardoor krijg je als lezer wel sympathie voor de hoofdpersoon. Toch mis ik iets wat ik niet goed kan uitleggen.

*** drie van de vijf sterren :-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten