maandag 17 oktober 2022

Gelezen: Met liefs uit Londen: Sarah Jio

 









Genre: roman

Jaar: 2022

Samenvatting: Toen Valentina ‘Val’ Baker een tiener was, vertrok haar moeder onverwachts naar haar geboortestad Londen, Val en haar vader achterlatend in de VS. Nu, jaren later, komt het bericht dat haar moeder is overleden. Val blijkt een appartement in het charmante Primrose Hill en een tweedehandsboekhandel te hebben geërfd. Ze vertrekt naar Londen om orde op zaken te stellen en besluit daar een nieuw leven op te bouwen.

Val leert steeds meer over haar moeder en langzaam maar zeker wordt ook zij verliefd op Primrose Hill en de boekhandel. Het winkeltje dreigt failliet te gaan en samen met haar personeel doet ze er alles aan om dat te voorkomen. Als ze een exemplaar van The Last Winter, een geliefd boek uit haar jeugd, in de boekhandel vindt, raakt ze geïntrigeerd door de aantekeningen van de vorige eigenaar. Vriendin Liza daagt haar uit om het telefoonnummer van ene mysterieuze ‘Daniel’, dat in het boek staat, te bellen. Tijdens haar race om de boekhandel te redden, start ook de zoektocht naar Daniel en Val ontdekt zo meer over zichzelf, haar moeder, en uiteindelijk…de liefde.

Mijn mening: Behoorlijk snel uitgelezen. Het boek is in de eerste persoon geschreven in twee verschillende tijdlijnen. Een fijne schrijfstijl waarin de personages in je hoofd beginnen te leven en het net lijkt alsof je naast de hoofdpersonen in verschillende tijden door Londen loopt. Niet een verhaal boordevol verrassingen of spanning maar een fijne roman om te lezen. 

*** drie van de vijf sterren :-) 

4 opmerkingen:

  1. Pfff, je hebt het tempo wel weer gevonden. Je slaapt nog wel hoop ik....? Vraag: Ik heb nog nooit Tess Gerritsen gelezen. kan ik Luister naar mij gewoon gaan lezen of moet ik de vaste personalia kennen?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi!
    Nou ik slaap slecht en zit in de lappenmand. Ik heb een ontsteking in mijn evenwichtsorgaan. Loop alsof ik dronken ben en kan zowat niks beginnen. Lezen en tv kijken lukt wel...
    Tess Gerritsej heeft wel wat lisse boeken geschreven maar dit is er één uit een serie. Ik vind ze heel gaaf. Het eerste deel is de chirutg. Als je google gebruikt en intypt boekenvolgorde Tess Gerritsen krijg je op de site van boekbeschrijvingen de juiste volgorde met beschrijvingen. Dan kun je zien of het je aanspreekt ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nou dat is vervelend zeg. Hopelijk kom je er weer snel bovenop zodat slapen ook beter gaat. Zal je advies volgen en eens kijken naar Tess. Beterschap!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dank je wel! Dat hoop ik ook! Charlotte Link is trouwens heel erg goed! De meeste van haar boeken zijn op zichzelf staand. Pas sinds vorig jaar hebben ze een vier delige serie van hasr vertaald. Daar ben ik nu net in begonnen :)

    BeantwoordenVerwijderen