zaterdag 11 september 2021

Gelezen: Mooie moorden deel 3: kwade hoek: Tica Morgan

 









Genre: thriller

Jaar: 2019

Samenvatting: Zoë Janssens langgekoesterde wens komt uit, ze mag aan het werk als profiler. Ze krijgt een zaak in Rotterdam, waar prostituees worden ontvoerd en bedwelmd en dan verminkt worden achtergelaten. Wie is de dader? En wat bezielt hem? Zoë combineert haar ervaring als rechercheur en haar kennis als profiler en komt dichter bij het spoor van de dader. Totdat ze te dichtbij komt en zelfs het leven van haar bloedeigen zus in gevaar komt.

Ondertussen slaat de twijfel over haar liefdesleven toe en blijft de ontsnapte tbs'er Sven van der Linde contact zoeken. De codes die hij stuurt lijken haar voor te bereiden op een onvermijdelijke confrontatie tussen hen beiden. De druk om de zaak van de verminkte prostituees op te lossen terwijl ze tegelijkertijd de codes van Sven probeert te kraken, drijven Zoë tot het uiterste.

Mijn mening: Mijn mening is toch nog steeds dat het eerder een misdaadroman dan een thriller is. De alledaagse dingen halen de spanning uit het verhaal weg, 

Gek genoeg blijf ik toch doorlezen omdat ik wel wil weten hoe de rode draad in het verhaal afloopt. Met de schrijfstijl zelf is dan ook niets mis. De personages komen wel tot leven in je hoofd. Op naar het volgende deel!

*** drie van de vijf sterren :-)

3 opmerkingen:

  1. Pfff, wat jij nu aan het doen ben noem ik speedreading...;-))

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je moet wat, als je 's nachts zowat geen oog dichtdoet. Dan pak ik nog gemakkelijker de ereader in plaats van een boek. En ik moet eerlijk zijn, bij deze serie ga ik sneller lezen als het over alledaagse dingen gaat, als een was draaien of een pot koffie zetten.. Bij de echt spannende stukken lees ik weer wat langzamer :-))

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat is erg vervelend en is het lezen voor jou dus een soort ontsnapping aan dat probleem maar kost dat wel de nachtrust die je nodig hebt. Neem aan dat je al menig pad bewandeld hebt om het anders te kunnen oplossen..... Tja "R" het valt af en toe niet mee weet ik want ben zelf er een die steeds meer in het lichamelijk ongemak geraakt......... MAAR we gaan gewoon door met boeken verslinden. Die kunnen we wel de baas blijven ;-))

    BeantwoordenVerwijderen