vrijdag 12 februari 2021

Gelezen: Wolfhunter river: Rachel Caine

 









Genre: thriller

Jaar: 2020

Samenvatting: Een nachtmerrie van bedrog en gruwelijke waanzin... Gwen Proctor ontsnapte aan haar echtgenoot, een seriemoordenaar, en redde haar familie. Het lukt haar echter niet om aan de bekendheid van haar echtgenoot te ontsnappen. Op internet zijn fanatieke burgerwachten nog steeds uit op wraak. Ondertussen wil Gwen nog maar één ding: een normaal leven opbouwen voor haar kinderen. In een poging haar naam te zuiveren en haar kinderen te beschermen, treedt Gwen op in een talkshow op de televisie. Het blijkt een gruwelijke misrekening. Gwen ontvangt een vreemd telefoontje van een vrouw uit Wolfhunter River. De vrouw voelt zich bedreigd en vraagt om hulp. Maar tegen de tijd dat Gwen in de kleine, geïsoleerde plattelandsgemeenschap aankomt, is de vrouw dood...

Mijn mening: Het verhaal wordt opnieuw vanuit verschillende personages in de ik vorm beleefd. Daar waar ik Killman Creek echt geweldig vond begin ik langzamerhand de interesse te verliezen. Niet eens omdat er veel herhaald werd maar om de vele acties.

Het wordt uiteindelijk allemaal te erg en teveel mensen blijken onbetrouwbaar te zijn waardoor ik de draad kwijtraak omdat iedereen opeens achter iedereen aanzit. De trauma's die na deze verwerkt moeten worden lijken te groot. Nog een deel te gaan. Nog net een voldoende.

*** drie van de vijf sterren :-)

7 opmerkingen:

  1. Dat is jammer nadat deel 1 zo goed begon. Denk niet dat ik deze serie zal lezen. Kan helemaal niet tegen "ik" boeken..... Heb de 5 boeken van Emelie Schepp gelezen. Jammer dat Mia karakter niet verder werd uitgewerkt....

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De verscheidenheid in "ik boeken" vind ik behoorlijk groot. Sommigen leg ik daadwerkelijk aan de kant, maar ik heb ontdekt dat er ook pareltjes tussen kunnen zitten. Ik lees honderd tot honderdvijftig bladzijden om te beoordelen of een verhaal mij pakt. Lees ik het uit, schrijf ik een recensie, lees ik het niet uit, dan doe ik dat niet. Dat vind ik niet eerlijk tegenover een auteur. En niet elk boek hoeft te pakken, er zijn er zoveel.
    Ik deel jouw mening over Mia, het karakter van Emelie Schepp. Vond het wel heel fijne boeken om te lezen :-) Leuk iets van je te "horen." Hartelijke groetjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een 6e deel zou best nog wel kunnen komen. Want in het slot van deel 5 werd de deur daarvoor wel opengezet door de constatering van de lijkschouwer dat de moord methode op het einde gelijk was aan die van de 3 in het bos. Dus wie weet ;-), Groetjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dan zou er nog een manuscript moeten zijn. Deze schrijfster is nog niet zo lang geleden overleden..

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Och jee 41 jaar, recentelijk dan want op internet lees ik daar nog niets over.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. https://www.hebban.nl/newsroom/rachel-caine-overleden

    Ik weet niet of de link goed doorkomt. Zij overleed op 1 november 2020..

    BeantwoordenVerwijderen
  7. We zitten in de mix. Dat is Rachel Cain maar we hebben het over Emelie Schepp's deel 6 waar we over filosofeerden.....;-)

    BeantwoordenVerwijderen