maandag 15 februari 2021

Gelezen: Bitter Falls: Rachel Caine

 









Genre: thriller

Jaar: 2020

Mijn mening: Zij onderzoekt een cold case die niemand anders aandurft. Ondanks alle schokkende gebeurtenissen in haar verleden gaat Gwen Proctor door met haar leven. Ze bijt zich vast in een nieuwe cold case. Een jonge man is al drie jaar vermist en de politie heeft geen enkele aanwijzing. Zijn gekwelde moeder Ruth leidt sindsdien een teruggetrokken bestaan. Gwen weet zelf hoe het voelt om zo intens bezorgd te zijn over je kinderen. Het onderzoek levert al snel verdachten op... en nieuwe slachtoffers. Terwijl zij elk duister spoor volgt, wordt duidelijk dat deze vreemde zaak wel eens akelige gevolgen kan hebben voor haarzelf. Want hoe dichter Gwen bij de waarheid komt, hoe heviger de dreiging die haar - en haar kinderen - thuis te wachten staat. In deze stad die zich eerder als één blok tegen Gwen en haar familie keerde, blijkt vooral één familie bijzonder wraakzuchtig te zijn. Gwen bereidt zich voor om op twee fronten te strijden. Maar wil zij de ultieme prijs wel betalen?

Mijn mening: Hetzelfde als de vorige delen. Het verhaal wordt in de ik vorm beleefd door verschillende personages. Als je de boeken achter elkaar doorleest dan is het wel wat veel allemaal wat deze mensen hebben moeten doormaken. Het hangt op het randje van kan een gezin dit wel allemaal verdragen en waarom zoekt iemand telkens weer het gevaar op? Maar misschien moet ik daar wel niet over na hoeven denken. Het verhaal is wel heel spannend en ik vond hem persoonlijk iets beter dan het vorige deel. Mijn mening blijft over het eerste deel. Die vond ik echt goed. Scoort wel een voldoende.

*** drie van de vijf sterren :-) 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten