dinsdag 5 mei 2020

Gelezen: Onderschat: Marijke Verhoeven

Onderschat

Genre: thriller
Jaar: 2020
Samenvatting: Wie kun je vertrouwen als alles instort?
Het huwelijk met haar tweede echtgenoot heeft Marcia niet gebracht wat ze ervan had verwacht. In het Groningse villadorp Haren leiden zij en haar man beiden een eigen leven. Als Marcia plots op onaangename wijze wordt gechanteerd en haar echtgenoot van fraude wordt beschuldigd, komt Marcia's leven in een stroomversnelling. Wie is er nog te vertrouwen? En wie juist niet? 

Mijn mening: Er zijn twee verschillende versies van dit verhaal. De eerste is uitgegeven door Uitgeverij Elikser en de hernieuwde uitgave bij de Crime Compagnie. Beiden dragen de titel "onderschat"
Ik heb ze beiden kort na elkaar gelezen. Beiden zijn in de ik vorm geschreven. Alles wordt beleefd vanuit hoofdpersonage Marcia. 
In de eerste uitgave betrapte ik me erop dat ik me ergerde aan de keuzes die Marcia maakte en haar behoorlijke neurotische gedrag. Ze ging juist iets doen wat niet logisch overkwam in een paniekaanval. 
In de tweede versie zijn wat personen en gebeurtenissen ten goede aangepast! Marcia komt niet overdreven nerveus meer over en er is ook een manspersoon die beter is neergezet.
Het verhaal leest heel vlot en de dialogen verlopen heel natuurlijk en ook beter dan in de eerste uitgave. Wat betreft de gebeurtenissen blijft het wel heel veel wat er gebeurt. Toch past de puzzel heel goed in elkaar! Een verhaal boordevol wendingen. Sommige zie je aankomen en anderen niet. Heel graag gelezen!

*** drie van de vijf sterren :-) 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten