woensdag 15 maart 2017

Gelezen: De zoon van de verhalenverteller: Pierre Jarawan

De zoon van de verhalenverteller

Genre: Roman
Jaar: 2017
Samenvatting: 'Alle zonen houden van hun vader. Maar ik verafgoodde de mijne, omdat hij me meenam in zijn wereld van verhalen.'

Samir verruilt het veilige Duitsland voor het wankele Beiroet om verleden en heden eindelijk te kunnen verbinden: wat is er gebeurd met zijn vader, die het gezin zo plotseling in de steek heeft gelaten? De enige aanknopingspunten zijn een oude foto en de verhaaltjes-voor-het-slapengaan die zijn vader hem vroeger vertelde. Samirs tocht leidt door een verscheurd land, waar men niet zit te wachten op verborgen verledens. En Samir ontdekt welk verwoestend effect een familiegeheim kan hebben.

Mijn mening: Het verhaal kwam wat rommelig op gang. Het duurde even voordat ik de draad te pakken had. Hier en daar is het wat langdradig. Toch moest ik verder lezen omdat ik wilde weten wat het familiegeheim was.
Het heden en verleden komen uiteindelijk samen in een totaal onverwacht einde waar ik door verrast werd! Daarom raad ik hem toch aan!

**** vier van de vijf sterren:-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten