woensdag 29 maart 2017

Gelezen: De beproeving: Marijke Verhoeven

De beproeving

Genre: Thriller
Jaar: 2016
Samenvatting: Het is dertig jaar geleden dat Fiona, de geest van een Vikingvrouw, op Kenning voor het laatst is gezien. Als Nina na haar aankomst op het rustige Deense eiland nietsvermoedend vertelt, dat ze een blonde vrouw in een witte jurk voorbij heeft zien rennen, is het gedaan met de rust.
Politieman Torben Olsen probeert zo goed hij kan de gemoederen van de theatrale eilanders te bedaren. Echt druk maakt Torben zich pas over de mysterieuze psychiater Marcus Holm, die met zijn volgelingen is neergestreken op Kenning. Is het een sekte? En wat is de rol van Marcus in de onopgeloste moord op Kenning dertig jaar terug....


Mijn mening: De schrijfstijl is erg prettig. Wel veel personages en het duurt even voordat ik daardoor de draad te pakken kreeg. Hoofdpersonen draaien wel wat lang om elkaar heen.  Leuke dialogen, humor en het geroddel van de eilandbewoners maar ook de omgeving maken het wel tot een sfeervol verhaal. Zelf heb ik niet zo veel met het paranormale gebeuren, Het verhaal uit het verleden wat als een rode draad meeloopt en het heden, die uiteindelijk wel samenkomen maken het wel tot een ingewikkeld verhaal. Ik verdwaalde er zelf soms behoorlijk in en wist op een gegeven moment niet meer wie wat gedaan had. Maar het is deel 1 van een trilogie. Ik ben wel benieuwd wat er verder gebeurt!

*** drie van de vijf sterren:-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten