donderdag 12 januari 2017

Gelezen: Schreeuw voor mij: Karen Rose

Schreeuw voor mij

Genre: Thriller/ roman
Jaar: 2008
Samenvatting: In een kleine Amerikaanse stad wordt het naakte, in een deken gewikkelde lichaam van een jonge vrouw gevonden die op brute wijze is vermoord. Haar gezicht is ernstig verminkt en aan haar teen
zit een mysterieus sleuteltje gebonden.
FBI-agent Daniel Vartanian wordt op de zaak gezet, ook al is hij nog ernstig getraumatiseerd door de recente dood van zijn ouders, die werden omgebracht door zijn broer, de seriemoordenaar Simon Vartanian.
Dan worden er nog meer lichamen gevonden, en de moorden vertonen opvallend veel gelijkenissen met de moord op Alicia Tremayne, dertien jaar daarvoor. Het lijkt erop dat er een copycat-seriemoordenaar actief is die geen fouten maakt – totdat de tweelingzus van Alicia in het stadje opduikt…

Mijn mening: Aan de schrijfstijl en de personages ligt het beslist niet. Ik moest hem dan ook uitlezen om mijn mening te kunnen vormen.
Ik vond het wat veel allemaal.. Veel lijken en veel daders die in het verleden en ook het heden met elkaar te maken hadden. Dat maakte het soms wat overdreven. En wonderlijk genoeg las ik het toch uit. Ik ben dus niet geheel negatief. Maar het was iets TE veel van het goede.

*** drie van de vijf sterren :-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten