woensdag 18 januari 2017

Gelezen: Moord voor mij: Karen Rose

Moord voor mij

Genre: Thriller
Jaar: 2009
Samenvatting: Er zijn vijf meisjes vermoord in Moord voor mij van Karen Rose. Eén meisje wist te ontsnappen en kan als enige getuigen tegen de daders. Maar iemand doet er alles aan om haar het zwijgen op te leggen...

Susannah Vartanian is in het verleden slachtoffer geweest van een geweldsdelict. Nu probeert ze samen met rechercheur Luke Papadopoulos de daders op te sporen voordat nog meer meisjes aan hun gruwelpraktijken ten prooi vallen. De zaak leidt hen naar schimmige internetchatrooms en naar een duistere wereld vol geweld, chantage en prostitutie. Ze komen een gigantisch netwerk van vrouwenhandelaars op het spoor, dat zo complex in elkaar steekt dat het onmogelijk is te weten wie er te vertrouwen is en wie niet. En de gewetenloze moordenaars ontzien niets of niemand om te zorgen dat het spoor niet naar hen leidt...

Mijn mening: Ik wilde de serie van drie toch uitlezen. Ik blijf zeggen dat het absoluut niet aan de schrijfstijl ligt. Ook vind ik de personages erg mooi. Maar net als in de vorige delen, zoveel slachtoffers, daders en mensen die in een complot leken te zitten, dat het me bijna teveel werd.
Het is heel moeilijk om de draad vast te houden met zoveel namen. Toch blijf ik nieuwsgierig naar meer boeken van deze schrijfster!

*** drie van de vijf sterren :-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten