vrijdag 29 januari 2016

Gelezen: De campus: Nathalie Pagie

De campus

Genre: thriller
Jaar: 2014
Samenvatting: Cleo van Laerhoven gaat vijf maanden studeren aan de University of Alberta in Canada. Ze heeft het aanvankelijk enorm naar haar zin, tot een van Cleo's docentes op een ochtend dood wordt aangetroffen. De politie denkt in eerste instantie aan zelfmoord. Maar als korte tijd later ook haar assistente op gruwelijke wijze sterft, wordt er een moordonderzoek gestart en slaat de sfeer op de campus om.
En niet alleen de sfeer: na een prachtige Indian summer verdwijnt de wereld onder een dik pak sneeuw en daalt de temperatuur tot ver onder het vriespunt. Cleo raakt verstrikt in een web van intriges, waarin niemand is wie hij lijkt te zijn. Lukt het haar de Canadese kou te trotseren en de campus levend te verlaten?

Mijn mening: Het duurt even voordat het verhaal op gang komt. Wel voelde ik mij onmiddellijk student en was het net alsof ik op de campus meeliep met de studenten. De sfeeromschrijving vond ik erg goed. De echte spanning kwam pas tegen het einde. Toch kwam de hoofdpersoon wel tot leven. Het verhaal over haar jeugd was best heftig te noemen. Ik wilde dan ook graag weten hoe het verhaal afliep.

*** drie van de vijf sterren.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten