vrijdag 8 januari 2016

Gelezen: Twee zomers: Michael Berg

Twee zomers

Genre: Thriller
Jaar: 2015
Samenvatting: De achtentwintigjarige Chantal Zwart is verslaggeefster en presentatrice bij France Inter, een gerenommeerd radiostation in Parijs. Nadat haar vriendje - tevens Chantals baas - haar laat barsten, wil ze maar één ding: weg. Ze gaat werken voor een regionale zender in de Limousin, vierhonderd kilometer ten zuiden van Parijs. Vanaf de eerste dag is ze de ster van de nieuwsredactie. Haar nieuwe leven loopt voorspoedig, zeker wanneer Chantal haar droomhuis vindt.

Mijn mening: Er zijn een drietal boeken over Chantal Zwart. Ik had geen idee op welke volgorde ik deze serie diende te lezen. Maar in dit geval vond ik het eigenlijk helemaal niet uitmaken.
Ik was goed in staat om mee te leven met de hoofdpersoon. Wat eerst zo mooi leek veranderde in een complete nachtmerrie. De spanning liep heel langzaam op. Mooie dialogen en levendige personages. Ik kreeg ook een beeld van de omgeving in Frankrijk. Ik heb ervan genoten!

***** vijf van de vijf sterren!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten