donderdag 4 februari 2016

Gelezen: Wachten op woensdag: Nicci French

Wachten op woensdag

Genre: Literaire thriller
Jaar: 2014
Samenvatting: In `Wachten op woensdag van Nicci French vindt een jong meisje het lichaam van haar moeder, die met bruut geweld is vermoord. Het politieonderzoek brengt een geheim leven aan het licht maar niet de moordenaar. Een gepensioneerde journalist reist door Engeland om ouders van vermiste meisjes te interviewen. En Frieda Klein wordt met tegenzin in deze twee zaken gezogen, terwijl ze herstellende is van de wrede aanslag die ze ternauwernood overleefde.

Mijn mening: Omdat het wat langer geleden was dat ik de andere delen gelezen heb duurde het even voordat ik de draad en de personen weer te pakken had. Met de personages is zeker niets mis. Mogelijk omdat ik niet achter elkaar door kon lezen, vond ik deze wel erg chaotisch omdat er twee zaken door elkaar gingen lopen. Daarmee werd het wel allemaal een beetje TE heftig en had ik erge moeite met wie ik mee moest blijven leven. Mogelijk maken ze dit met een volgend deel wel weer goed. Schrijfstijl blijft meeslepend en de dialogen ook. Op naar de volgende!

*** drie van de vijf sterren.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten