maandag 18 mei 2015

Gelezen: 2050 25 jaar na de herontdekking van de natuur: Marianne van Buitenen

'2050' Genre: Roman
Jaar: 2014
Achterflaptekst: In een toekomstig Den Haag, terwijl de natuur rechten heeft gekregen, cannabis volledig is gelegaliseerd en de bio-industrie is afgeschaft, poogt een jonge vrouw meer te weten te komen over haar overleden vader. Haar moeder vertelde nooit iets over hem, ook haar grootmoeder zweeg. Wat moest er voor haar verborgen blijven enâ ¦ waarom? Voor het eerst in haar leven, wil de bijna vijfentwintigjarige Jolanda een serieuze poging doen om achterhalen wat voor man haar vader was. Wanneer zij voor de viering van â Natuurrechtendagâ met haar moeder enkele dagen naar haar oma in Den Haag gaat, besluit zij haar ogen en oren goed open te houden.

Mijn mening: Ik moest er even aan wennen omdat het in de ik vorm geschreven was en alle personen per hoofdstuk hun eigen ik krijgen. Omdat de opzet heel duidelijk is, heb je al heel snel door wie je zit te lezen. De schrijfstijl is lekker vlot.
Al heel snel leef je met de personen mee. Hier en daar werd iets teveel koffie gedronken, maar de fantasie over de toekomst maakt het wel goed. Ik moet zeggen dat het einde mij dan ook verraste!
Al met al een heel prettig te lezen boek wat heel snel wegleest. Echt heel leuk verzonnen!!

*** van de vijf sterren :-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten