zondag 25 juni 2023

Gelezen: Koekoeksjong: Camilla Läckberg

 









Jaar: 2023

Genre: thriller

Samenvatting: Twee verschrikkelijke gebeurtenissen schudden Fjällbacka op haar grondvesten. Een beroemde fotograaf wordt dood aangetroffen in een showroom en Henning Bauer, de Nobelprijswinnaar voor literatuur, wordt aangevallen op het eiland waar hij het tiende boek in zijn wereldberoemde serie schrijft. Patrik Hedström en zijn collega's van het politiebureau van Tanumshede storten zich op beide zaken. Ondertussen verdiept Erica Falck zich in een cold case: de moord op een transgender vrouw in de jaren 80. Langzaam realiseert ze zich dat het verleden onlosmakelijk verbonden is met het heden...

Mijn mening: Als fan van deze schrijfster was ik blij dat er eindelijk een nieuwe uit deze serie uitkwam. En wat heb ik het graag gelezen. Hoewel het lang geleden was dat de personages in mijn hoofd zaten, vrijwel meteen kwamen ze terug tot leven. Maar ook hun families die in het privéleven van de rechercheurs een rol speelden kwamen terug. Heden en verleden komen op verrassende wijze uit! Als veellezer word ik graag uitgedaagd om na te denken over wie de dader is en in deze was de verrassing heel groot ondanks dat je ook wel wat ziet aankomen. Van mij mag er wel weer een volgend deel komen! Er staan genoeg lijnen open, maar deze moordzaak is opgelost!

***** vijf van de vijf sterren :-)!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten