dinsdag 15 november 2022

Gelezen: Gifspoor: Jet van Vuuren

 









Genre: thriller

Jaar: 2021

Samenvatting: In het voorjaar wordt er op de grens bij Zeeland een naakte, vermoorde vrouw gevonden. De vrouw is zwaarverminkt in haar gezicht. De politie staat voor een raadsel: geen enkel spoor wijst naar een dader en zelfs na intensief politieonderzoek vinden ze niemand die haar heeft gekend. Het lijkt alsof de vrouw door niemand wordt gemist. Haar identiteit blijft onduidelijk. Na drie maanden wordt ze in een anoniem graf begraven. Noor den Braber is rechercheur in Middelburg. Ze is single, eind veertig, en leeft voor haar werk. Als het dossier van de vermoorde vrouw geen prioriteit meer krijgt, gaat Noor in haar eentje op onderzoek uit.

Mijn mening: Al meerdere boeken van deze schrijfster gelezen, toch duurde het lang voordat ik de grip op dit verhaal kreeg. Vooral wat de onderlinge relatie nu eigenlijk was van de personages. Dit duurde best heel lang waardoor mijn aandacht regelmatig verslapte en ik mij afvroeg wat ik eigenlijk aan het lezen was. Uiteindelijk, eigenlijk een beetje te laat, werd het nog interessant. Jammer dat het langdradig was want aan de schrijfstijl zelf ligt het niet. Zou dit eerder een spannende roman vinden dan een thriller. Dan was het een voldoende geweest.

** van de vijf sterren.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten