zondag 7 augustus 2022

Gelezen: Duister kwaad: Alex Kava

 









Genre: thriller

Jaar: 'Vergeef mij, Vader, want ik heb gezondigd...' Bijna een week nadat de tienjarige Danny Alvarez tijdens het lopen van zijn krantenwijk verdween, wordt zijn gruwelijk toegetakelde lichaam gevonden. Zijn verwondingen komen overeen met het handelsmerk van Ronald Jeffreys, een bekende seriemoordenaar. Toch is het onmogelijk dat deze Jeffreys de dader is - hij is een paar maanden eerder geëxecuteerd. FBI-agent Maggie O'Dell wordt ingeschakeld om uit te zoeken wat er aan de hand is. Is er sprake van een copycat of is Jeffreys ten onrechte terechtgesteld? Zeker is dat er een levensgevaarlijke psychopaat rondloopt, een feit dat wordt bevestigd als een tweede lichaam wordt gevonden en er weer een jongetje wordt vermist. Kan O'Dell dit kind wél redden?.

Mijn mening: Deel één uit een serie van elf. Deels beschikbaar in KoboPlus en de anderen nog in de bibliotheek. Een spannend verhaal met een erotisch tintje, niet wat je verwacht in een thriller maar wat mij bij deze best wel beviel. Geen idee of ik dat nog zeg als ik de serie gelezen heb, of dat ik halverwege stop. De schrijfstijl is aangenaam, de personages hebben elk een persoonlijk verhaal en het einde heeft mij nieuwsgierig gemaakt naar het volgende deel. Dat is wat een boek moet doen om te boeien. Dus snel verder met het volgende deel.

*** drie van de vijf sterren :-) 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten