vrijdag 12 augustus 2022

Gelezen: De val: Alex Kava

 









Genre: thriller

Jaar: 2012

Samenvatting: Hoe voelt het om mijn spelletje mee te spelen?' Het heeft FBI-agent Maggie O'Dell twee jaar gekost om seriemoordenaar Albert Stucky achter tralies te krijgen. De uitwendige wonden die hij haar heeft toegebracht zijn geheeld, maar de geestelijke littekens spelen haar nog dagelijks parten. Het nieuws dat hij is ontsnapt, slaat dan ook in als een bom. Al snel merkt Maggie dat Stucky de jacht op haar weer heeft geopend: elke vrouw met wie ze ook maar het oppervlakkigste contact heeft, wordt vermoord of verdwijnt spoorloos. De FBI wil dat ze onderduikt, maar Maggie weet dat dat geen zin heeft. Het kan een maand duren, vijf maanden zelfs. Het maakt niet uit hoe lang. Maar komen zal hij.

Mijn mening: Het tweede deel uit deze serie. Omdat je de personages al kent is het gemakkelijk om door te lezen. De schrijfstijl is prettig en ook de nieuwe personages worden goed uitgewerkt. Her en der las ik commentaren dat de erotische scenes die erin voorkomen er wel uit zouden mogen. Toch vond ik het in deze niet heel erg storend. Het maakt de personages wel tot echte mensen, die tot leven komen. Nadeel is wel dat het de vaart uit de thriller haalt. Als je het niet verwacht, kan het als storend worden ervaren. Het einde was toch een beetje verrassend wel. Daar laat ik me verder niet over uit. Wel zou ik erotische thriller willen hebben zien staan. Toch doet deze schrijfster het anders dan Karen Rose. Verveelt me nog niet. Verder met het volgende deel.

*** drie van de vijf sterren

Geen opmerkingen:

Een reactie posten