zondag 18 april 2021

Gelezen: Het land achter de horizon: Tamara McKinley

 










Genre: roman

Jaar: 2012

Samenvatting: 1768. Al duizenden jaren leven de Aboriginals, de tot dan toe enige bewoners van Australië, in harmonie met het land. Maar in de achttiende eeuw verandert alles: grote boten met witte 'geestmensen' verschijnen aan de horizon en de kust wordt op brute wijze veroverd. Een van de opvarenden aan boord van de Endeavour is de rijke avonturier Jonathan Cadwallader. Hij kan zijn geluk niet op dat hij op ontdekkingsreis is, weg van het saaie leven in Cornwall. Zijn achtergebleven geliefde, Susan Penhallig, is ontroostbaar, nog onwetend dat ook haar lot zal liggen in het land achter de horizon. Voor Billy Penhalligan ligt het anders. Als veroordeelde is hij op transport gezet naar Australië en het enige dat hem op de been houdt, is de vage belofte van een nieuw begin. Maar voor alle drie zal het nog lang duren voor ze hun geluk kunnen beproeven...


Mijn mening: Meegesleurd in een andere tijd en een stuk geschiedenis van de Aboriginals in Australië. Het verhaal is interessant en onderhoudend. Als lezer kun je je goed verplaatsen in de verschillende personages maar ook waarom ze bepaalde beslissingen nemen.

Het is de eerste van een driedelige serie, een verhaal rondom historische feiten. Een fijne schrijfstijl waarbij het net lijkt dat je er zelf bij bent. Graag gelezen!

**** vier van de vijf sterren:-) 

6 opmerkingen:

  1. Aha, een kleine adempauze genomen na je extreem hoge tempo die je had ;-)) Heb zelf de Ballard 3-luik van Michael Connelly achter de rug. Was wel aardig. Richt me altijd op thrillers maar zou zo'n verhaal rondom historische feiten interessant/spannend genoeg voor me zijn of is dat te zoet.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nou niet echt een pauze, deze boeken zijn behoorlijk dik. Michael Connelly heb ik nog niet eerder iets van gelezen. Ik richt me ook graag op goede romans. Voor mij moeten ze diepgang hebben, er mag een stuk historie inzitten en personages met een behoorlijke rugzak, die mag ik graag lezen. Ik moet je zeggen dat deze schrijfster heel fijn wegleest. Zoals je weet lees ik ook graag thrillers, ik kan alleen maar zeggen, probeer het eens. Je merkt snel genoeg of het iets voor je is :)

      Verwijderen
  2. Daar heb je helemaal gelijk in. Als je niet proeft weet je ook niet hoe het smaakt. Heb ze alvast op de E-reader gezet en kan ik nadat ik het huidige uit heb gelijk starten.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Sinds kort heb ik ook een ereader, naast de papieren boeken een fijne manier om andere auteurs te leren kennen, waaronder deze.
    Ideaal dat lidmaatschap van KoboPlus. Intussen heb ik het tweede deel uit en begin ik in de laatste van deze trilogie.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mijn tempo stokt even door andere (therapeutische) beslommeringen. Een ereader is voor mij ideaal ivm met mijn verminderde handfunctie. Heb een Kobo Clara. Daarop staat de trilogie al klaar maar eerst moet Maanstand van Michael Connelly nog uit ;-))

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoe toevallig. Ik heb ook de Kobo Clara. Hopelijk vind je de verhalen net zo leuk als ik. Wel merk ik dat ik nu wel weer toe ben aan iets spannenders. Ik wissel romans graag af met thrillers. :)

      Verwijderen