zondag 14 juni 2020

Gelezen: Hoe mooi je bent: Ule Hansen



Genre: thriller
Jaar: 2018
Samenvatting: Wanneer de Poolse politie drie raadselachtige brieven in het Duits ontvangt met onder andere de noodkreet "Help me alsjeblieft, hij zegt dat hij me in stukken zal scheuren', en nog erger, wordt de Berlijnse politie om hulp gevraagd. Wordt er nu echt iemand onder wrede omstandigheden vastgehouden of zijn deze brieven een slechte grap? De zaak belandt op het bureau van profiler Emma Carow, bekend om haar ingenieuze analyses. Tijdens het oplossen van de puzzel wordt ze geconfronteerd met een ernstig gestoorde dader, die haar steeds een stap voor blijft. 

Mijn mening: Ondanks dat het een tijd geleden was, dat ik "negendoder" het allereerste deel uit deze serie gelezen heb kon ik de hoofdpersonage meteen terughalen in mijn hoofd. Ook werd er wel het één en ander over haar en het vorige deel uitgelegd waardoor het heel prettig leest. Een dame die het niet zo nauw neemt met de regels maar die het zwaar te verduren krijgt omdat ze door van alles uit het verleden beschuldigd wordt, waardoor ze zich nog meer vastbijt in deze gruwelijke zaak.
Het verhaal is opnieuw ontzettend spannend en er zaten dingen in waar ik nog nooit van gehoord had. Opnieuw gruwelijk spannend tot de laatste bladzijde. Een aanrader! Maar wel het eerste deel ook lezen!

**** vier van de vijf sterren :-) 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten