donderdag 4 juni 2020

Gelezen: De laatste priesteres: Jacqueline Zirkzee



Genre: roman
Jaar: 2019
Samenvatting: Volgens de vroegste bronnen werd de aarde toen zij jong was bevolkt door de Anunnaki, de nakomelingen van Anu. Zij leerden de mensen de geheimen van een hogere beschaving. Wie waren zij werkelijk? En was het hun bedoeling een strijd tussen hemel en aarde te ontketenen? Als rampspoed het Dorp van de Reiger treft, kan de Aardemoeder haar kinderen niet langer beschermen. Inanna, de kleindochter van de ziener, zal een pad betreden waar geen mens ooit van terugkeerde. Het wordt een reis met grote gevolgen. Voor alles is een eerste keer. Maar wat als die ene keer je laatste kans betekent?

Mijn mening: Meegesleurd in een wereld die zo anders is dan die van ons. In meerdere recensies zag ik staan dat dit boek vergeleken wordt met het lang geleden geschreven verhaal van de stam van de Holebeer en ja het doet er absoluut een beetje aan denken.
Deze is dan ook absoluut boeiend en niet langdradig. De beschrijving van de omgeving is precies voldoende en de stamleden komen tot leven. Als er dan een minpuntje is zijn het de namen. Ze zijn absoluut niet alledaags en ik moest een paar keer teruglezen omdat ik niet doorhad welke de mannen en de vrouwen waren. De schrijfstijl is erg prettig en de afwisseling beschrijving en dialogen maakt het verhaal absoluut niet langdradig. Een aanrader! Ik heb het heel graag gelezen!

**** vier van de vijf sterren :-) 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten