donderdag 23 januari 2020

Gelezen: Twee zusjes: Kristin Hannah



Genre: Roman
Jaar: 2015
Samenvatting: Meghann is een succesvol echtscheidingsadvocaat. Jaren geleden werd zij, door een ruzie met haar stiefvader, gedwongen tot een hartverscheurende keuze waarmee ze de liefde van haar zus Claire verspeelde. Inmiddels gelooft Meghann helemaal niet meer in liefde en vriendschap.
Claire is voor de eerste keer in haar leven verliefd. Terwijl haar trouwdag nadert, neemt zij contact op met haar zus. Na meer dan twintig jaar zullen Meghann en Claire - die denken niets meer met elkaar gemeen te hebben - elkaar eindelijk weer zien. De moeilijke jeugd die zij samen deelden is echter nog lang niet vergeten.

Mijn mening: De boeken van Kristin Hannah behoren al een tijdje tot mijn favorieten. Op de een of andere manier weet ze haar personages levensecht neer te zetten. Zo ook in dit verhaal waarbij je de eerste helft van het boek voelt hoe moeilijk de twee zussen met elkaar door een deur kunnen. Het boek is moeilijk weg te leggen en als lezer beleef je het naast die twee personages alsof je in een film meespeelt. Delen van het boek moest ik huilen omdat ze het (weer) voor elkaar kreeg dat ik mezelf tegenkwam in het verhaal. Dat heb ik niet eens heel snel.
Evenals haar andere boeken is dit een aanrader! Een verhaal wat je raakt.

***** vijf van de vijf sterren :-) 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten