maandag 6 november 2017

Gelezen: Dwaalspoor: Pjotr Vreeswijk

Dwaalspoor

Genre: Actiethriller
Jaar; 2017
Samenvatting: Als Alex De Klerck, een ex-agent van de geheime Europese antiterreureenheid OPERATIONS, een onheilspellend en mysterieus bericht ontvangt, reist hij in allerijl naar Brussel.
Op hetzelfde moment komt er dertienduizend kilometer verderop een roestige oude dieseltrein in beweging, waarvan zowel de lading als de bestemming onbekend zijn.
Eenmaal in de Europese hoofdstad gearriveerd, lijkt voor Alex alles veranderd. Zijn oude werkgever keert zich tegen hem en als hij daarna ook wordt geconfronteerd met een brand met dodelijke afloop, neemt de voormalig geheimagent noodgedwongen contact op met zijn enige en laatste bondgenoot: computerexpert en oude vriendin Suzanne Boyle.
In een ultieme poging het bericht te ontcijferen, vraagt hij haar alle geschreven en ongeschreven regels te overtreden.
Wat hij niet weet, is dat daarmee de poort naar Europa wagenwijd wordt opengezet.
Een monsterlijk kwaad stroomt het continent binnen.

Mijn mening: Waar ik in Masterplan aan het begin een beetje moeite had met beschrijvingen van omgeving, gebouwen en kleding die mensen droegen, zo was er nu meteen aan het begin actie. Ik zat meteen goed in het verhaal. Omdat ik de personages kende uit het vorige deel leest dat meteen veel gemakkelijker.
De titel past uitstekend voor dit verhaal. Schokkend en spannend hoe sommige personages zich ontwikkelen en voor je het weet is het uit. Zo spannend dat ik niet moest vergeten te blijven ademhalen. En aan het eind van het boek wil je alleen maar meer! Ik kan dan ook niet anders zeggen dat deze schrijver tot mijn favorieten gaat behoren! Ik kan niet wachten tot een volgende!

***** vijf van de vijf sterren:-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten