woensdag 1 november 2017

Gelezen: Masterplan: Pjotr Vreeswijk

Masterplan

Genre: Actiethriller
Jaar: 2016
Samenvatting: Ruim zeventig jaar nadat een Duitse naziwetenschapper zijn geheime Wunderwaffen van de brandstapel wist te redden, vindt er in het grensgebied van Soedan een mysterieuze explosie plaats waardoor de bevolking van een compleet dorp van de aardbodem verdwijnt.
Als het bericht van de slachting Europa bereikt, wordt Alex De Klerck, een agent van de geheime Europese antiterreureenheid OPERATIONS, gevraagd een onderzoek in te stellen. Samen met zijn team reist hij naar Khartoem, waar zij door een lokaal ingehuurde agent worden opgevangen.
Ze weten niets, hebben amper aanknopingspunten en zijn geheel aangewezen op de hulp van een onbetrouwbare huurling.
Als het team dicht bij de ontknoping komt, slaat een onzichtbare vijand meedogenloos toe en doet Alex een huiveringwekkende ontdekking; de wereld staat op het punt drastisch te veranderen.

Mijn mening: In de eerste instantie duurde het even voordat ik de draad te pakken kreeg. Niet omdat het niet duidelijk was maar omdat ik verdwaalde in beschrijvingen van personages hun uiterlijk en wat ze aanhadden en ook van de omgeving waar ze zich bevonden.
Ook was er weinig dialoog tot aan de eerste actie. Daarna werd ik omver geblazen. Het op het puntje van de bank hebben moeten uit lezen omdat het zo razend spannend was! Heel ongewoon voor een Nederlands boek van een Nederlandse schrijver! Zelf had ik nog graag iets meer romantiek gezien tussen de hoofdpersonen maar de open epiloog aan het einde geeft voldoende ruimte voor een vervolg! Die ga ik dan ook met grote nieuwsgierigheid tegemoet!

**** vier van de vijf sterren :-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten