dinsdag 13 juni 2017

Gelezen: Mijn naam was Sylvia: Marianne van Buitenen

Mijn naam was Sylvia

Genre: spirituele thriller
Samenvatting: Zonder het zelf in de gaten te hebben, wordt de zesentwintigjarige Sylvia uit het leven gerukt. In eerste instantie denkt ze midden in een lucide droom te zitten, waardoor de verbijsterende waarheid niet onmiddellijk tot haar doordringt. Vrijwel direct na haar dood gaat zij op zoek naar haar lichaam, maar kan het niet vinden… Sylvia wil haar verhaal kwijt, ze richt zich rechtstreeks tot de lezers en neemt hen mee naar haar verleden. Zowel naar de tijd die vooraf ging aan haar sterfdag, als naar de gebeurtenissen waarin zij terecht kwam na het plotselinge en onvrijwillige verlaten van haar lichaam.

Mijn mening: Lastig om over dit onderwerp te schrijven. Toch heeft de schrijfster het voor elkaar gekregen dat ik het boek uitgelezen heb. Het is meer een persoonlijke worsteling die het lastig maakten om het te geloven. Is er leven na de dood? Het is beslist een interessant gegeven. Dingen worden duidelijk uitgelegd. Het boek zet aan tot nadenken over het leven en de manier waarop je leeft. Het kan zomaar opeens afgelopen zijn. Dat is wat de hoofdpersoon op een unieke wijze ervaart. Ik durf het geen thriller te noemen maar eerder een spiritueel verhaal.
Ik zou zeggen. Ga het lezen om je eigen mening te vormen. Het is een bijzonder verhaal door de invalshoek die is gekozen.

*** drie van de vijf sterren:-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten