zondag 18 juni 2017

Gelezen: In het water: Paula Hawkins

In het water

Genre: Thriller
Jaar: 2017
Samenvatting: Nel, een alleenstaande moeder, wordt dood aangetroffen in de lokale rivier. Eerder die zomer sprong een tienermeisje op dezelfde plek haar dood tegemoet. Ze zijn niet de eerste vrouwen die ten prooi vallen aan deze donkere wateren, en hun dood veroorzaakt een golf van onrust over de rivier en zijn geschiedenis. De vijftienjarige dochter van Nel blijft alleen achter. Daarom moet Nels zus, Jules, terugkeren naar het stadje dat ze jaren geleden de rug heeft toegekeerd. Voorgoed, dacht ze toen.


Mijn mening: Bijna had ik het weggelegd.. Veel personages die dan per hoofdstuk in de ik vorm werden geschreven. Maar ik ontdekte de stamboom en de namen van de personages voorin het boek en besloot even door te zetten. En het liet me niet meer los! Mooi uitgewerkte personages met een verleden en de gebeurtenissen in het heden. Telkens weer werd ik op het verkeerde been gezet.
Hoe een aantal gebeurtenissen dan samenkomen ga ik niet verklappen. Maar wegleggen kon ik het niet meer want ik moest en zou weten hoe het wel zat. Niet gemakkelijk te lezen, maar beslist een aanrader! Veel beter dan "het meisje in de trein."

***** vijf van de vijf sterren:-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten