dinsdag 28 februari 2017

Gelezen: De huisarts: Kelly ter Velde

C

Genre: Roman

Jaar: 2017

Samenvatting

Eva is een onzekere dame van net dertig. Ze heeft op haar 29ste een hartstilstand gekregen. Hierbij heeft ze haar kindje verloren waardoor haar leven compleet is veranderd. Ze denkt continu dat ze iets mankeert en bezoekt daarvoor regelmatig haar huisarts. Ze heeft een gecompliceerd verleden, waarvan flashbacks in het verhaal terugkomen. Eva heeft een relatie met Pascal. Pascal kijkt niet naar haar om en zoekt zijn heil bij andere vrouwen. Eva weet dit, maar is liever ongelukkig met hem dan dat ze alleen moet zijn. Eva raakt verstrikt in een erotische relatie met haar huisarts, omdat hij haar net wel dat beetje extra aandacht geeft waar ze zo naar verlangt. Maar is deze aandacht oprecht of ontstaan uit een schuldgevoel? En kunnen ze er ongestraft mee wegkomen?

Mijn mening: Ook dit boek gekregen van de schrijfster zelf. Het boek is vanuit de vrouwelijke hoofdpersoon geschreven in de ik vorm. Het leest heel erg vlot, al zit er hier en daar wat herhaling in. Maar ik bleef geboeid door de vrouw en door de keuzes die ze voor zichzelf maakte.
De erotische beleving was mooi beschreven vanuit het perspectief van de hoofdpersonage. 
Wel "verdwaalden" de dialogen, omdat ze niet als gebruikelijk op een nieuwe regel begonnen. Persoonlijk veel moeite met het einde. Ik ga er zeker niet over uitweiden omdat ik niets wil verklappen over de inhoud. Toch is dit boek de moeite van het lezen waard! Ik heb begrepen dat het een trilogie is. Ik ven nieuwsgierig!

*** drie van de vijf sterren:-)

1 opmerking:

  1. Dankjewel voor het lezen en de recensie. Deel twee komt t.z.t. uiteraard ook jouw kant op!

    BeantwoordenVerwijderen