woensdag 14 september 2016

Gelezen: Zwijgrecht: Loes den Hollander

Zwijgrecht

Genre: Thriller
Jaar: 2013
Samenvatting: Hoe onvoorwaardelijk is vriendschap?
Hoe maakbaar is het leven?
In welke mate wordt het leven bepaald door je lot?
Op sommige vragen kun je soms maar beter geen antwoord krijgen...

Cathelijne Wolf en Viola Bouvrie wonen hun hele leven in hetzelfde dorp en zijn sinds hun jeugd met elkaar bevriend, als ze Amy Patijn ontmoeten. Al snel ontwikkelt zich een warme en vertrouwelijke relatie tussen de drie vrouwen. Maar ook twijfel en irritatie, al zijn ze daarover minder openhartig.
Als de ex van Cathelijne op een dag vermoord wordt aangetroffen, heeft dat zijn weerslag op de onderlinge verhoudingen. Er ontstaat een verkrampte sfeer en het lukt geen van de drie die sfeer te doorbreken.

Mijn mening: Ik ben een fan van Loes den Hollander en toch sla ik met dit boek de plank volledig mis. Ondanks het contact wat ik gehad heb met Loes mis ik de clou van dit verhaal.
Blijkbaar heb ik moeite met meerdere personages die in de ik vorm staan, want ik blijf ze door elkaar gooien. Ondanks het steeds terugbladeren, ondanks dat ik uiteindelijk weet wie wie is, hebben de personages zodanig veel meegemaakt en zijn er zoveel mensen overleden, dat ik het spoor compleet bijster ben. Ik schrijf dit niet om het boek af te kraken, want het is gewoon heel knap gedaan! Ik zal hem dus nog eens moeten lezen om erachter te komen hoe het zit!

**** vier van de vijf sterren:-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten