zaterdag 20 april 2024

Gelezen: Ik reis alleen: Samuel Bjork

 









Genre: thriller

Jaar: 2015

Samenvatting: Op het Noorse platteland wordt een zesjarig meisje gevonden, met een springtouw opgeknoopt aan een boom. Ze draagt vreemde poppenkleren en er hangt een vliegtuiglabel om haar nek met de tekst "Ik reis alleen".

Na een intern onderzoek werd inspecteur Holger Munchs speciale onderzoeksteam opgeheven en werd hij overgeplaatst naar een regionaal politiebureau. Maar als het land wordt geteisterd door een sluwe moordenaar, wordt het team weer tot leven gewekt. Munchs prioriteit is om zijn beste onderzoeker, de extreem getalenteerde maar depressieve Mia Krüger, uit haar zelfgekozen isolement te halen. Dat is echter nog niet zo makkelijk.

Mijn mening: Deze serie lees ik nu voor de tweede keer. Het verveelt helemaal niet. De personages komen tot leven in je hoofd en je beleeft het verhaal alsof je er zelf bij bent. Verschillende verhaallijnen lopen door elkaar en je krijgt best veel namen te verwerken. Maar uiteindelijk komt alles samen en weet je precies hoe de vork in de steel zit. Er zijn van die boeken waar je nooit genoeg van krijgt. Ik las het in 2015 en nu ga ik heel graag verder met de rest. Tot de laatste die onlangs uitgekomen is! Heel graag gelezen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten