zondag 28 mei 2023

 









Genre: waargebeurd

Jaar: 2023

Samenvatting: Dit is het verhaal van Harry, eindelijk door hemzelf verteld.


Het was een van de meest aangrijpende beelden van de twintigste eeuw: twee jongetjes, twee prinsen, lopen achter de lijkkist van hun moeder aan terwijl de wereld vol verdriet en afschuw toekijkt. Toen Diana, prinses van Wales, te ruste werd gelegd, vroegen miljarden mensen zich af wat de twee prinsen dachten en voelden, en hoe hun levens zich vanaf dat moment zouden ontwikkelen.

Met zijn rauwe, nietsontziende eerlijkheid is Reserve een grensverleggend boek vol inzichten, onthullingen, zelfonderzoek en zwaarbevochten wijsheid over hoe liefde het uiteindelijk wint van verdriet.

Mijn mening: Waargebeurde boeken krijgen van mij altijd vijf sterren. Waarom? Omdat er nogal wat lef voor nodig is om je verhaal te vertellen. In welke situatie het dan ook moge zijn. Ik vind het dapper dat de prins zijn levensverhaal op papier heeft gezet en opnieuw lees ik in recensies en in de pers dat hij wordt zwart gemaakt. Deze man heeft er niet om gevraagd wat hem overkomen is. Geld en status maken je absoluut niet gelukkiger en zeker niet in de schaduw van je broer die de troonopvolger is. En bij elke stap die je zet in je leven word er gewikt, gewogen en verzonnen. Ik moet er niet aan denken. Ik hoop voor hem dat de komende jaren gelukkiger zullen zijn en dat hij een leven op kan bouwen.

***** vijf van de vijf sterren. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten