zaterdag 21 april 2018

Gelezen: Wie naar de sterren grijpt: Kristin Hannah

Wie naar de sterren grijpt

Genre: roman
Jaar: 2012
Samenvatting: Kate en Tully zijn hartsvriendinnen. De serieuze Kate komt uit een liefdevol gezin. Tully is een druktemaker en houdt van glamour. Bij haar thuis is het helemaal niet leuk. De meisjes sluiten een pact dat ze altijd op elkaar kunnen rekenen, een belofte die dertig jaar zal standhouden.
Inmiddels is Tully een beroemd journaliste geworden. Kate heeft gekozen voor een huwelijk met John en voor het moederschap. Na een bittere ruzie verliezen de twee vrouwen elkaar lange tijd uit het oog. Tot Tully een dringende oproep krijgt...

Mijn mening: Ik lees de boeken van Kristin Hannah heel erg graag. De situaties en personages komen in mijn hoofd allemaal tot leven. Dan lijkt het net dat ik zelf middenin het verhaal sta.
Ik zag de afloop van dit verhaal niet aankomen. Mede omdat ik zelf in een soortgelijke situatie zit heb ik gemerkt hoeveel verdriet er bij mezelf zit. Ik kon het dan ook niet droog houden. Een prachtig levensecht verhaal met een niet zo leuke afloop. Wel is er nog een volgend deel, waar ik meteen in ga beginnen. Als je niet tegen boeken kunt die niet goed aflopen, zou ik het niet lezen. Maar als fan van Kristin Hannah is het absoluut wel een aanrader! 

***** vijf van de vijf sterren 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten