zaterdag 14 mei 2016

Gelezen: Koekoeksjong: Robert Galbraith

Koekoeksjong

Genre: Thriller
Jaar: 2013
Samenvatting: Als een getroebleerd supermodel een dodelijke val maakt vanaf een winters balkon in de Londense wijk Mayfair, wordt aangenomen dat het zelfmoord was. Haar broer twijfelt daaraan en roept de hulp in van privédetective Cormoran Strike.

Strike is een invalide oorlogsveteraan – met wonden die zowel fysiek als mentaal zijn – en zijn leven is een puinhoop. De opdracht lost zijn geldproblemen op, en zijn nieuwe assistente Robin blijkt een godsgeschenk. Maar naarmate Strike dieper graaft in de complexe modellenwereld, neemt alles een steeds duisterder wending – en loopt hij zelf steeds meer gevaar...

Mijn mening: Toch wel erg verrast door dit boek. In de eerste instantie kreeg ik de draad niet te pakken. Toch bleven de personages mij boeien en kreeg ik na 200 pagina's toch de smaak te pakken. Het is heel anders dan de thrillers die ik tot nu toe heb gelezen.
De uiteindelijke dader kwam voor mij toch als verrassing. Wat ik miste was de actie totdat ik op de achterkant las dat dit de bedoeling van het boek was. De personages maakten het dan ook helemaal goed!

**** vier van de vijf sterren :-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten