donderdag 15 augustus 2019

Gelezen: De echo van de schuld: Charlotte Link



Genre: thriller
Jaar: 2006
Samenvatting: In het holst van de nacht zinkt er voor de kust van Schotland een zeilboot. Het Duitse echtpaar Nathan en Livia Moor slaagt er ternauwernood in het vege lijf te redden. De Engelse Virginia Quentin en haar man Frederic, een bankier, vangen de schipbreukelingen op in hun vakantiehuis. Dan overtreedt Nathan alle regels van het fatsoen door Virginia naar het huis van haar familie in Norfolk te volgen. Desondanks raakt Nathan een gevoelige snaar bij de eenzame Virginia. Ze vertelt hem haar geschiedenis – van de echo van de schuld, die ze elke seconde van haar leven meent te horen. Dan gebeurt het onvoorstelbare: Virginia's zevenjarige dochter verdwijnt spoorloos… 

Mijn mening: In het begin van het boek leerde ik een aantal personages kennen op een zodanige manier dat ik door wilde lezen maar ook wilde weten wat alles met elkaar te maken had. 
De personages met ieder hun eigen levensverhaal kwamen langzaam tot leven in mijn hoofd. Hun levensverhalen en beweegredenen voor de keuzes die ze maakten ontvouwden zich in een rustig tempo. Niet een verhaal boordevol actie maar veel psychologische spanning tussen de regels door. En wie was de viespeuk die het op de kleine meisjes gemunt had? In elk geval niet degene van wie ik het steeds dacht! Het einde was een complete verrassing! Erg goed boek!

***** vijf van de vijf sterren

Geen opmerkingen:

Een reactie posten