zondag 1 oktober 2017

Gelezen: Verboden vruchten: Jojo Moyes

Verboden vruchten

Genre: roman
Jaar: 2004
Samenvatting: In een rustig Engels kuststadje in de jaren '50 groeien Celia Holden en Lottie, die in de oorlog liefdevol door de familie werd opgenomen, als zussen op. Wanneer Celia haar verloofde Guy meeneemt, is het voor Lottie meteen duidelijk dat Guy de liefde van haar leven is.
De drie vrienden voegen zich bij een groep kunstenaars in de grote Art-decovilla aan de kust, Arcadia. Daar wordt een prachtige wandschildering gemaakt die de verhoudingen binnen de groep haarfijn vastlegt. Wanneer Guy het schilderij ziet, realiseert hij zich dat hij verloofd is met de verkeerde vrouw…
Nu, bijna vijftig jaar later, wordt Arcadia verkocht aan een lastige, trendy Londense clubeigenaar. Hij neemt de jonge, gescheiden binnenhuisarchitect Daisy Parker in de arm om de villa in haar oude glorie te herstellen. Hun samenwerking verloopt stroef, tot Daisy kennismaakt met Lottie: door haar komt het roemruchte verleden van Arcadia weer tot leven...

Mijn mening: Ik kan niet anders zeggen dan dat ik gek ben op deze schrijfster. Opnieuw komen heden en verleden op een mooie manier samen.
Het boek is opgebouwd in drie delen. Even was ik verbaasd dat in het tweede deel heel andere personages werden voorgesteld. Maar uiteindelijk kwam alles uit.
Ik heb genoten van de personages en ik had het gevoel dat ik er zelf onderdeel van was. Een ware aanrader!

***** vijf van de vijf sterren:-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten