maandag 30 oktober 2017

Gelezen: Schone slaapters: Stephen en Owen King

Schone slaapsters
Genre: fantasy/ horror
Jaar: 2017
Samenvatting: Over de hele wereld gebeurt er iets vreemds als vrouwen in slaap vallen; ze worden langzaam omhuld met een coconachtig weefsel - en ze worden niet meer wakker. Maar als het weefsel dat hun lichaam omhult wordt aangeraakt of aangetast, worden de vrouwen agressief en enorm gewelddadig.
In het Amerikaanse stadje Dooling verspreidt het virus zich vanuit de vrouwengevangenis en gaat het over op alle gevangenen, met uitzondering van één. Er doen al snel verhalen de ronde over deze Evie: is ze een medische rariteit of het kwaad dat het virus veroorzaakt? De achtergebleven mannen in het stadje, overgelaten aan hun primaire instincten, raken slaags met elkaar terwijl de sheriff van Dooling, Lila Norcross, vecht om wakker te blijven.

Ondertussen ontwaken de vrouwen die in slaap zijn gevallen in een compleet nieuwe wereld...

Mijn mening: Toen ik het boek opensloeg en de namenlijst van de personages zag moest ik wel even slikken. Maar het was inderdaad een ouderwetse King. Waar zaken heel langzaam op mysterieuze wijze uit de hand lopen.
Veel personages leer je al lezende goed kennen en uiteindelijk kom je op een punt dat je wilt weten hoe het afloopt. Ik moet zeggen, dat het mij net iets te lang duurde.. Maar dat neemt niet weg dat het een heerlijk leesbaar boek is! Maar mogelijk alleen voor de King liefhebbers.

**** vier van de vijf sterren :-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten