vrijdag 29 september 2017

Gelezen: Zondagochtend breekt aan: Nicci French

Zondagochtend breekt aan

Genre: Thriller
Jaar: 2017
Samenvatting: Het begint met een lijk onder de vloer. Frieda deed deze gruwelijke vondst in haar eigen huis - een vondst die haar tot in de kern raakt. Nu is er wél spijkerhard bewijs dat Dean Reeve nog leeft - iets wat Frieda al jarenlang beweert - en nog altijd geobsedeerd is door Frieda. Zal commissaris
Crawford eindelijk naar haar luisteren en het onderzoek heropenen?
De pers is inmiddels op het verhaal gedoken, waardoor Frieda wordt gedwongen te doen waar ze een enorme hekel aan heeft: in de openbaarheid treden... Dat heeft verregaande consequenties voor Frieda en haar omgeving

Mijn mening: Alle vorige delen ook gelezen. De personages zijn absoluut mooi om te volgen. Met de schrijfstijl is ook niets mis, maar toch vond ik dit geen goed boek.
Ik begin mij steeds meer te irriteren aan het gedrag van de hoofdpersoon, in dit geval Frieda. Als zij ervan overtuigd is wie de dader is, dan gaan ze uiteindelijk na een hoop discussie uiteindelijk toch doen wat zij wil. De lezer weet dan zelfs al hoe de vork in de steel zit. Alsof je er zelf achteraan hobbelt. Met opnieuw een open einde. Ik verwacht dan toch wel een hoogtepunt van het laatste deel.

** twee van de vijf sterren

Geen opmerkingen:

Een reactie posten