vrijdag 22 september 2017

Gelezen: Incendio: Tess Gerritsen

Incendio (Geschenk Maand van het Spannende Boek 2014)

Genre: Thriller
Jaar: Boekengeschenk van 2014 ter gelegenheid van de Maand van het spannende boek.
Samenvatting: Violiste Julia keert terug uit Italië waar ze een bijzonder muziekstuk in een antiquariaat heeft gevonden. Op het moment dat ze voor het eerst de noten speelt, lijkt ze de grip op de muziek te verliezen. Als ze ontwaakt uit wat een trance lijkt, ziet ze haar dochtertje, besmeurd met bloed. Hun oude kat ligt dood op het terras.
Julia legt niet direct de link tussen de gewelddadige aanval van haar dochtertje en het muziekstuk, maar als het kort daarna nog een keer gebeurt, is ze overtuigd van de kwade krachten van het stuk. Ondanks dat haar familie en haar gezin haar niet steunen, gaat ze op zoek naar de oorsprong van het muziekstuk. In Venetië komt ze op het spoor van de componist. Een tragische geschiedenis ontvouwt zich.

Mijn mening: Het is een dun boekje wat je in één keer uitleest. Maar wat heb ik ervan genoten! Het is in de ik vorm geschreven. Haar manier van schrijven wekte mijn nieuwsgierigheid op.
Wel even gedacht.. ja ja een kind van drie.
Maar wat er uiteindelijk aan de hand blijkt te zijn, vind ik knap gevonden! Mooie ontknoping die wel alles verklaart. Als fan van Tess Gerritsen geef ik wel vijf sterren voor dit voor mij wel iets te dunne boek :-)

***** vijf van de vijf sterren

Geen opmerkingen:

Een reactie posten