donderdag 17 augustus 2017

Gelezen: Nazomer: Esther Verhoef

Nazomer

Genre: Roman
Jaar: 2017
Samenvatting: Twee werelden.
Eén vrouw.
Nazomer

Modeontwerpster Vivian D staat op het hoogtepunt van haar carrière. Haar bedrijf floreert, ze wordt op handen gedragen. Vlak voordat ze op een groot evenement in Parijs de rode loper betreedt, krijgt ze echter schokkend nieuws. Het dwingt haar na te denken over haar turbulente levenspad en een ingrijpende gebeurtenis die ze al tientallen jaren verdringt…


Mijn mening: De hoofdpersoon leren kennen vanuit twee perspectieven. Haar succesvolle leven als mode ontwerpster en vanuit haar jeugd in de jaren tachtig.
Beide verhalen lopen naast elkaar door het hele boek. Hoewel ik niets met mode heb, las het heel fijn en kon ik de dingen voor me zien als in een film. Bij haar jeugd ontdekte ik raakvlakken met mijn eigen jeugd omdat ik ook een tiener was in die tijd. Het verhaal is meeslepend en ik heb het dan ook heel graag gelezen!

**** vier van de vijf sterren:-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten