woensdag 9 augustus 2017

Gelezen: Ginerva: Simone van der Vlugt

Ginevra

Genre: Historische roman
Jaar: 2017
Samenvatting: Florence, 1347. De achttienjarige Ginevra wordt stapelverliefd op de intelligente Antonio, maar wanneer hij haar vader om haar hand vraagt weigert die; er doen geruchten de ronde over de verlichte ideeën die Antonio eropna houdt. Ginevra ziet slechts één uitweg: er stiekem vandoor gaan met haar grote liefde. Ze vertrekken nog diezelfde dag, maar hun vlucht wordt in de kiem gesmoord. Terug in Florence dwingt Ginevra's vader haar te trouwen met een rijke weduwnaar. Ze wordt een gevangene in haar eigen huis. Als vervolgens de pest uitbreekt, is niemand zijn leven meer zeker. Kan ware liefde werkelijk alles overwinnen?

Mijn mening: Een boek van klein formaat. Ik heb het in één middag uitgelezen. Het is zo goed beschreven dat het net leek of ik zelf in een kostuumdrama mee liep. Alsof ik naast de hoofdpersonen stond. Mijn voorkeur gaat uit naar een dikkere pil dat geeft net een stukje meer! Maar ik ben gek op de schrijfstijl van deze schrijfster.
Maar het was een fijn tussendoortje! Lees en oordeel zelf :-)

**** vier van de vijf sterren:-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten