vrijdag 14 juli 2017

Gelezen:Ragdoll: Daniel Cole

Genre:Thriller
Jaar:2017
Samenvatting: Omstreden rechercheur William Fawkes, bijgenaamd Wolf, keert naar maandenlang psychologisch onderzoek terug bij het korps. Samen met collega's Emily Baxter en Alex Edmunds moet hij al heel snel de meest bizarre zaak uit zijn carriere zien op te lossen: diverse lichaamsdelen van zes slachtoffers aan elkaar genaaid als een menselijke pop, een lijk dat door de pers meteen de "lappenpop" wordt genoemd.
De zaak komt in een stroomversnelling als de lappenpopmoordenaar de politie uitdaagt door een lijst vrij te geven met daarop de zes namen van toekomstige slachtoffers, compleet met de datums waarop hij ze zal doden. Zal het Fawkes en Baxter lukken om, terwijl de wereld toekijkt, de moordenaar tijdig te pakken?

Mijn mening: Het verhaal begint meteen spannend. En ik moet zeggen dat het mij niet meer los kon laten. Ondanks de gruwelijkheden bevat het boek ook humor en werd ik meteen verliefd op de personages. De ontknoping was werkelijk verbijsterend. Zo anders dan elk ander boek wat ik intussen heb gelezen! Ik kan dan ook niet anders zeggen, lees en huiver. Een dikke vijf sterren van mij!

***** vijf van de vijf sterren :-)


Geen opmerkingen:

Een reactie posten