zondag 16 juli 2017

Gelezen: Zomerhuis met zwembad: Herman Koch

Zomerhuis met zwembad
Genre: roman
Jaar: 2011
Samenvatting: Een huisarts begaat een medische fout waardoor een van zijn patiënten overlijdt. Maar is het wel een fout, of is er opzet in het spel?

Mijn mening: In de eerste instantie dacht ik: dit is niet zo mijn ding. Ik vond de hoofdpersoon eerst helemaal niet sympathiek. Alles is vanuit die ik persoon geschreven.Toch won mijn nieuwsgierigheid en kon ik het boek niet meer wegleggen.
Wat doe je met je "macht" als huisarts als er iets gebeurt met één van je gezinsleden? Het is beslist geen standaard roman. De onsmakelijkheden die heel beeldend worden beschreven, deden me soms  de rillingen over mijn rug lopen. Uiteindelijk ben ik de hoofdpersoon wel gaan waarderen en moet ik zeggen dat het heel goed is!

***** vijf van de vijf sterren:-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten