maandag 10 oktober 2016

Gelezen: Stalker: Lars Kepler

Stalker

Genre: Thriller
Jaar: 2014
Samenvatting: Zweden is in de ban van een seriemoordenaar die zijn slachtoffers eerst filmt vanuit het donker, thuis waar ze zich veilig wanen, en het filmpje vervolgens op YouTube plaatst. Enkele dagen later wordt degene die gefilmd is zijn volgende slachtoffer. Het onderzoek naar de moordenaar verloopt stroef, tot bij het lichaam van het vierde slachtoffer een bewusteloze man wordt aangetroffen. De man kan zich echter niets herinneren van de moord. Om zijn onschuld te bewijzen, roept zijn familie de hulp in van hypnotiseur Erik Maria Bark. Maar de informatie die Erik verkrijgt biedt geen enkele duidelijkheid. Dan wordt er een nieuwe moord gepleegd, en de verdachte heeft dit keer een alibi. Er lijkt slechts één persoon te zijn die de zaak kan oplossen: Joona Linna. Maar die is meer dan een jaar geleden verdwenen…

Mijn mening: Ook deze vond ik goed. Sommige gebeurtenissen waren wat overdreven. Maar de personages vond ik goed. Het was een mooi vervolg, goede spanningsopbouw, mooie dialogen en een betere beschrijving van de omgeving dan in de eerste twee delen.
Ik vond de ontknoping een verrassing omdat ik hem niet aan zag komen. Genoten van dit deel!

**** vier van de vijf sterren :-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten