woensdag 26 oktober 2016

Gelezen: Playground: Lars Kepler

Playground

Genre: Thriller
Jaar: 2015
Samenvatting: Luitenant Jasmin heeft na een mislukte operatie in Kosovo een negatieve bijna-doodervaring in een Chinese havenstad: een voorportaal van de dood. Enkele jaren later verongelukt ze samen met haar moeder en zoon Dante (5) en komt opnieuw in die stad, waar de macht in handen is van de triade. Een overleden man weet Dantes visum afhandig te maken waarmee hij zelf terug kan naar de levenden. Jasmin zet alles op alles om dit ongedaan te maken om haar zoon te redden. Hierbij wordt ze geholpen door een groepje welwillenden en tegengewerkt door de triade. Uiteraard zit alles anders dan de lezer aanvankelijk denkt en kunnen mensen via levenden boodschappen doorgeven aan de ‘doden’.

Mijn mening: Ik had verwacht een Joona Linna in handen te hebben, maar dat pakte anders uit. Ik heb wat moeite met het feit dat dit boek is aangemeld of aangegeven als thriller. Zelf zou ik het eerder Fantasy noemen. Het was voor mij een mengeling van een paar films die ik over dit onderwerp heb gezien: "Flatliners" en "What dreams may come."
Mooie personages en best heel spannend maar je moet er wel van houden vind ik. Het onderwerp is op zich intrigerend. Is er leven na de dood? Maar ik vond het verhaal wat te gewelddadig en ongeloofwaardig. Jammer. Het leest wel vlot weg, daarom heb ik het uitgelezen.

*** drie van de vijf sterren.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten