vrijdag 26 augustus 2016

Gelezen: Vuurgeest: Jack Lance

Vuurgeest

Genre: Mysterie Thriller
Jaar: 2013
Samenvatting: Het is Jason Evans altijd voor de wind gegaan. Hij heeft een lieve vrouw, Kayla, een goede baan en veel vrienden. Niets staat zijn geluk in de weg, behalve zijn onverklaarbare angst voor vuur. Dan stuurt een onbekende vreemde foto's van een begraafplaats.

Achter op de polaroids is een onheilspellende en verbijsterende boodschap geschreven: 'Jij bent dood. Je denkt dat je leeft, maar je bestaat niet…' Al snel ontdekt Jason dat zijn leven heel anders is dan hij altijd heeft gedacht. Hij begint een ongelooflijke zoektocht naar zijn eigen graf.

Mijn mening: Het vergelijken met Stephen King op de achterflaptekst vond ik toch een tekort aan het adres van Stephen King. Het verhaal blijft in de beginfase wat hangen.
Meerdere malen overwogen om het boek weg te leggen. Ik moet zeggen dat het laatste stuk wel verrassend was en dat maakte het voor mij een beetje goed. Ik had nog nooit iets van deze schrijver gelezen. Ik vond het een matig boek.

*** drie van de vijf sterren

Geen opmerkingen:

Een reactie posten