donderdag 18 augustus 2016

Gelezen: Liefde moet groeien: Gerda van Wageningen

Liefde moet groeien - grote letter uitgave - Gerda van Wageningen (ISBN 9789461012302)

Genre: roman
Jaar: grote letteruitgave 2014
Samenvatting: In haar dorp is Truuske Vermeulen de spil waarom het sociale werk draait. Ze heeft daar veel voldoening van, hoewel het ook heel erg moeilijk kan zijn.
Pas als er een vreemdeling in het dorp komt wonen die meer voor haar gaat betekenen dan enig ander menselijk wezen, beseft ze hoezeer ze door haar verplichtingen is gebonden. De natuurlijke drang om de stem van haar hart te volgen veroorzaakt een diep conflict in haar ziel.
Maar als de problemen worden opgelost blijkt ze te zijn gerijpt tot een volwassen vrouw. Samen met Mark weet ze dan dwars door alle moeilijkheden heen een diep geluk te vinden.

Mijn mening: Tussen alle thrillers heb ik dit boek heel graag gelezen. Ik had al meer van deze schrijfster gelezen en thuisgekomen uit de bibliotheek ontdekte ik dat ik per ongeluk een groot letterboek te pakken had. Zonder leesbrilletje dus! Het dorpse leven, een stuk nostalgie omdat het originele boek uit de jaren tachtig stamt. Het taalgebruik is echt uit die tijd, terug naar mijn eigen jeugd, maar zo leuk om te lezen!
Mooie personages en met een hoog feel good gevoel heb ik dit boek gelezen!

**** vier van de vijf sterren!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten