maandag 8 augustus 2016

Gelezen: Huidpijn: Saskia Noort

Huidpijn

Genre: Literaire thriller
Jaar: 2016
Samenvatting: 'Huidpijn' is het meest rauwe, pijnlijke en schurende boek van Saskia Noort tot nu toe, een boek dat je niet zomaar weglegt en dat nog dagen nadreunt. Saskia Noort weet opnieuw als geen ander een hedendaags tijdbeeld te vangen, met treffende beschrijvingen van onder andere het BN'erschap, het hebben van een kinderwens en het leven in de schaduw van een verslaafde. Ieder mens heeft een duistere kant. Zo ook Anne, Nederlands populairste televisiepresentatrice en journaliste. Als ze haar grote liefde en daarmee haar droom dreigt te verliezen, en het verdriet hierover breed wordt uitgemeten in de pers, moet ze alles op alles zetten om niet ook nog door haar vrienden, familie en eigen verstand in de steek gelaten te worden.

Mijn mening: Mijn verwachtingen lagen best hoog. Toch vond ik het boek een beetje tegenvallen. Ik voelde niet veel sympathie voor de hoofdpersoon. Omdat ze voor mij wel erg lang in haar gevoelens bleef hangen. Moeite om het thrillergehalte te vinden. Er gebeurde erg weinig. Tot haar ex plotseling verdween. Daar kreeg ik weer een beetje hoop. Het einde was wel verrassend. En door de schrijfstijl ben ik blijven lezen. Omdat ik nieuwsgierig was hoe het af zou lopen.

*** drie van de vijf sterren.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten