zondag 31 juli 2016

Gelezen: wisseling van de wacht: Stephen King

Wisseling van de wacht

Genre: Thriller
Jaar: 2016
Samenvatting: In Wisseling van de wacht keert de duivelse Mercedes-Killer Brady Hartsfield terug. Hij drijft zijn vijanden tot zelfmoord en als Bill Hodges en Holly hem niet weten te stoppen, zullen ze zelf slachtoffer worden, want hij richt zich vastbesloten op de mensen die hem het ziekenhuis in kregen. King combineert de detectivestijl van Mr. Mercedes en De eerlijke vinder met de adembenemende, bovennatuurlijke suspense waar hij zo beroemd mee is geworden.

Mijn mening: Stiekem vond ik het een beetje jammer dat hij zijn bovennatuurlijke suspense er weer bij ging halen. Op de achterkant van het bibliotheekboek stond niets over de inhoud.
Ik dacht juist dat Stephen King het nu eens anders zou doen. Persoonlijk had ik dus  moeite met de afloop van het verhaal. Maar de personages en de spanning waren als vanouds! Toch krijgt deze een sterretje minder van mij.

**** vier van de vijf sterren!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten