woensdag 27 juli 2016

Gelezen: De eerlijke vinder: Stephen King

De eerlijke vinder
Genre: Thriller
Jaar: 2015
Samenvatting: Bij een inbraak bij de legendarische schrijver John Rothstein steelt Morris Bellamy naast veel geld een stapel aantekenboekjes met ongepubliceerd materiaal. Morris verbergt zijn buit - maar dan wordt hij gearresteerd voor een andere misdaad. Tientallen jaren later vindt een jongen, Pete Saubers, de kist en nu zijn het Pete en zijn familie die door Bill Hodges, Holly en Jerome gered moeten worden van de inmiddels nog krankzinniger en wraakzuchtige Bellamy, die na 35 jaar vrijkomt uit de gevangenis.

Mijn mening: Deze was nog beter dan de eerste! Het verhaal had mij meteen in zijn greep. Al vond ik sommige dingen wel erg toevallig, maar daar ga ik niet verder over vertellen. Omdat ik niets wil verklappen over de inhoud.
Mooie personages, mooie dialogen en spanning! Wel miste ik de romantiek die er in het vorige deel wel was. Zeker benieuwd naar het vervolg!

***** vijf van de vijf sterren:-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten