vrijdag 8 april 2016

Gelezen: Zeemeermin: Camilla Läckberg

Zeemeermin

Genre: Thriller
Jaar: 2008
Samenvatting: In Fjällbacka is een man spoorloos verdwenen. Aanvankelijk levert het politieonderzoek van Patrik Hedström en zijn collega's niets op, maar vier maanden later wordt hij alsnog gevonden: vastgevroren in het ijs. Hij is vermoord. In dezelfde periode ontvangt een kennis van het slachtoffer, schrijver Christian Thydell, anonieme dreigbrieven. Erica Falck, die bevriend is met de jonge schrijver, maakt zich grote zorgen. Ze laat een van de brieven aan Patrik zien, die beseft dat Christian in groot gevaar is. Dan wordt in het dorp nog een vermoorde man gevonden.

Mijn mening: Dit blijft één van mijn favoriete series. Mooie personages, die je steeds beter leert kennen, mooie dialogen, en de spanning die steeds verder oploopt. Hoe het heden en verleden weer samenkomen op een bijzondere manier.
Ik had echt niet door wie de dader was. Ik heb er erg van genoten en ik kan dan ook niet wachten om verder te gaan met de volgende!

***** vijf van de vijf sterren! :-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten