vrijdag 1 april 2016

Gelezen: Oorlogskind: Camilla Läckberg

Oorlogskind

Genre: Thriller
Jaar: Vertaling 2009
Samenvatting: Oorlogskind is de vijfde thriller over politieagent Patrik Hedström en Erica Falck. Dit keer draait het verhaal om Erica's moeder: waarom heeft zij al die jaren een oude nazi-medaille bewaard? Met die vraag blijft Erica worstelen. Uiteindelijk besluit ze de gepensioneerde geschiedenisleraar Erik Frankel te bezoeken, een expert op het gebied van onderscheidingen. Maar Frankel gedraagt zich vreemd en geeft ontwijkende antwoorden. Twee maanden later is hij dood, vermoord. Erica is geschokt. Als ze de dagboeken van haar moeder leest, wordt onthuld waarom haar moeder nooit een band met haar dochters kon opbouwen en waarom ze veranderde van een lieve, zachtaardige vrouw in een kille, afstandelijke moeder.

Mijn mening: Ik ben er nog een beetje stil van. Dit deel van deze serie voegt heel veel aan een aantal hoofdpersonen toe. Helemaal terug te voeren naar een verhaal uit de tweede wereldoorlog. Het zit bijzonder knap in elkaar.
Sluit ook weer heel goed aan op de andere delen. Ik heb weleens in een andere serie dat de aandacht wat verslapt maar nu in her geheel niet. Erg goed! Mooie personages, dialogen, gevoelens en gedachten. Als ik zes sterren kon geven deed ik het!

***** vijf van de vijf sterren! :-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten